Automatisering en orderopgave

Orderopgave
Track & Trace
Rapportage
VZT & Arie Bouman

Als bedrijf vinden wij automatisering heel belangrijk. Niet alleen omdat het handig is voor ons, maar vooral omdat het praktisch en tijdbesparend is voor onze klanten. 

Zo geeft u bij ons heel makkelijk en snel orders door via ons online orderportaal of uw eigen systeem. Ook hebben wij Track & Trace, waardoor u uw zending op elk moment kunt volgen. Daarnaast hebben we geautomatiseerde rapportages, waardoor u altijd op de hoogte bent van bijvoorbeeld uw karrensaldo. U leest meer over deze mogelijkheden onder de submenu's. Onze orderopgavetijden vindt u onder 'Orderopgave'. 
Benieuwd naar een voorbeeld van hoe onze automatisering uw bedrijf kan ontzorgen? Dit leest u onder het submenu 'VZT & Arie Bouman'. 

    

Klant Ubink Cactus & Succulent voert een order in via ons portaal                                                                                                            Na het invoeren en bevestigen van orders worden de ritten gepland

Orderopgave via orderportaal
Uw orders kunt u doorgeven via ons portaal of via uw eigen systeem. Dit heeft vele voordelen. Zo bouwt u automatisch een historisch overzicht op, waardoor u eenvoudig al uw orders kunt terugvinden. Daarnaast kunt u uw order gedurende het hele proces volgen. En verandert er iets? Dan kunt u uw order nog tot laat in het proces aanpassen. 


Orderopgave via email
Daarnaast is het mogelijk om uw orders door te geven per e-mail. Dit kan uitsluitend via een door ons gemaakt sjabloon. Na ontvangst van het door u ingevulde sjabloon, voeren wij de order(s) in. Orders die door ons worden ingevoerd belasten wij met een toeslag. Zodra wij uw order(s) hebben ingevoerd, krijgt u van ons een mail met daarin het verzoek uw orders te controleren en akkoord te geven. Alleen na uw akkoord, worden de orders daadwerkelijk ingepland.

Orderopgavetijden
Wilt u weten voor welke tijd u uw order moet doorgeven en vanaf welke tijd de handel klaar moet staan? Klik dan hier voor een document met een handig overzicht of kijk op de pagina 'Collectieve diensten'.

Let op: vanaf 1 januari accepteren wij alleen nog automatisch opgegeven orders of orders die naar ons worden gemaild in ons sjabloon. Het is niet mogelijk om orders telefonisch door te geven. Als u vragen heeft, staan wij u uiteraard wel telefonisch te woord.



Het volgen van uw order doet u met onze Track & Trace app op uw smartphone of tablet. Zo heeft u dag en nacht de actuele status van uw zending en de verwachte aflevertijd bij de hand. Wij weten precies waar uw producten zich bevinden, doordat we de order gedurende het transporttraject meerdere malen scannen. U weet dus niet alleen wanneer een order wordt afgeleverd, maar ziet het ook als deze zich bij een overslagplaats bevindt. Daarnaast kunt u met één klik op de knop, op Google Maps zien waar uw order zich bevindt. Onze systemen zijn zo ingericht dat er op basis van afleveren of overschrijdingen een bericht kan worden verstuurd.

U kunt onze app downloaden in de Play Store (voor Android-systemen) of App Store (voor Apple-systemen). Om er gebruik van te kunnen maken, moet u eenmalig een gebruikersnaam en wachtwoord aanvragen bij onze IT afdeling

 

Ook rapportages zijn bij ons geautomatiseerd. Wilt u uw karrensaldo weten? Wilt u een overzicht van alle transporten die binnen een bepaalde termijn zijn uitgevoerd? Of wilt u een uittreksel van vooraanmeldingen van producten die door ons op een vaste tijd of een bepaalde dag geleverd gaan worden? Dan sturen wij een rapportage. Wij maken met iedere klant afspraken over de frequentie waarmee rapportages worden verstuurd en vervolgens worden deze op vaste tijden automatisch door ons systeem verzonden.

Arie Bouman Tuinplanten en Van Zaal Transport, een efficiënte samenwerking
Een voorbeeld van een geautomatiseerde samenwerking

Arie Bouman Tuinplanten had tot voor kort diverse eigen vrachtwagens. Hun reden daarvoor: flexibel genoeg zijn om tot op het laatste moment producten te kunnen bijbestellen. Maar als Arie Bouman Tuinplanten en Van Zaal Transport in gesprek gaan, blijkt dat het nog flexibeler en efficiënter kan. 

Voorheen moest Arie Bouman Tuinplanten diverse stappen doorlopen om te kunnen bijbestellen:
  • Een lijst maken met naar welke laadadressen de Bouman-wagens moeten;
  • Opzoeken op die lijst bij welk laadadres er bijbesteld kan worden;
  • Uitzoeken welke chauffeur naar dit adres gaat;
  • De chauffeur bellen met de vraag of hij er al is geweest;
  • Zo niet, checken of de chauffeur nog ruimte heeft in de vrachtwagen;
  • Indien er ruimte is, kan het laadadres worden gebeld voor een bijbestelling.

"Tegenwoordig heeft Bouman zijn eigen wagens ingeruild voor de trucks van Van Zaal Transport. Het proces is geautomatiseerd en het transportbedrijf ontzorgt de tuinplantenfirma volledig. Het enige dat Arie Bouman Tuinplanten nu hoeft te doen is het "erin schieten" van orders. Vervolgens worden in het ERP-systeem van Van Zaal de orders aangemaakt. Tegelijkertijd gaat er naar elk laadadres een mail, waarin zij met een simpele druk op de knop hun adres, laadtijd en aantal karren kunnen bevestigen. Dit omdat de opdrachtgever (in dit geval Arie Bouman Tuinplanten) niet hetzelfde is als het laadadres (zijn leveranciers). Wordt er niet tijdig bevestigd, dan belt het transportbedrijf het laadadres. Zo weet Van Zaal Transport altijd zeker dat ze op de juiste tijd naar het juiste adres gaan en dat daar het juiste aantal karren klaarstaat. En wil Arie Bouman op het laatste moment nog bijbestellen? Dan kan dit nog tot laat in het proces. Gewoon met één simpele druk op de knop, tot twintig minuten voordat Van Zaal Transport bij de leverancier "de dam oprijdt"."

Wilt u meer informatie of heeft u vragen? Wij helpen u graag!

| Mail: info@vzt.nl | Telefoon: +31(0)297-519080 |

-->